null

Działalność Rady Seniorów

Drukuj otwiera się w nowej karcie

Ciekawostki z działalności Rady Seniorów Dzielnicy Praga-Północ.

Wyjazd integrujący seniorów do Kazimierza Dolnego

W kwietniu br. Mazowiecki Urząd Marszałkowski ogłosił nabór wniosków w ramach Samorządowego Instrumentu Wsparcia Inicjatyw Rad Seniorów 2022.

Regulamin udzielania i przekazywania pomocy finansowej z budżetu Województwa Mazowieckiego w ramach w/w zadania przewidywał pomoc finansową w wysokości do 20 000 zł co mogło stanowić do 80% wydatku na cały projekt. Pozostałą kwotę (do 5000 zł) powinien sfinansować urząd gminy, na którego terenie działa Rada Seniorów. Podmiotem uprawnionym do uzyskania pomocy finansowej dla Rady Seniorów był urząd gminy – w przypadku Warszawy Urząd Dzielnicy.

Nasza Rada Seniorów poinformowała o inicjatywie Urzędu Marszałkowskiego Panią Burmistrz Ilonę Soja-Kozłowską i poprosiła o złożenie wniosku z przeznaczeniem na integracyjną wycieczkę dla praskich seniorów. Reszta leżała już w rękach Urzędu Dzielnicy.

Bezpośrednim wykonawcą naszej inicjatywy był Wydział   Promocji i Komunikacji Społecznej. Paniom z tego wydziału zawdzięczamy organizację znakomitej wycieczki do Kazimierza Wielkiego i okolic.

Podróż odbyła się autokarem, który ruszył spod budynku Urzędu. Pożegnał nas przed wyjazdem Zastępca Burmistrza Pan Dariusz Kacprzak.

Pierwszego dnia z przewodnikiem zwiedziliśmy najważniejsze obiekty Kazimierza Dolnego, odbyliśmy spacer bulwarami nadwiślańskimi oraz rejs statkiem po Wiśle. Po zakwaterowaniu w pensjonacie (w 2-osobowych pokojach z łazienkami) zaserwowano nam wieczorną atrakcję w postaci spaceru z pochodniami po Wąwozie Korzennym. Po kolacji mieliśmy jeszcze ochotę na tańce na tarasie pensjonatu.

Drugiego dnia przyjechaliśmy do Puław, gdzie zwiedziliśmy z przewodnikiem Pałac Czartoryskich oraz park pałacowy wraz ze znajdującymi się tam obiektami: Świątynią Sybilli i Domem Gotyckim.

Na koniec pojechaliśmy do Janowca. Z przewodnikiem zwiedziliśmy Zamek, Dwór z Moniak, Stodołę z Wylągów oraz Spichlerz z Podlodowa.

Po obiedzie wróciliśmy do Warszawy.

370. urodziny Pragi

Praga 10 lutego 1648 roku od króla Władysława IV Wazy otrzymała prawa miejskie.

10 lutego 2018 r. hucznie świętowano na Pradze te wyjątkowe 370. urodziny.

W Muzeum Warszawskiej Pragi odbyła się uroczysta Sesja Rady Dzielnicy, w której uczestniczyła Rada Seniorów Dzielnicy Praga-Północ.

Na placu przed Praską Katedrą pw. Św. Floriana przez cały dzień trwał Jarmark Praski.

wszyscy członkowie rady seniorów I kadencji podczas obchodzonych 370. urodzin Pragi