W ZWIĄZKU Z ZAGROŻENIEM KORONAWIRUSEM PORADY W PUNKCIE INFORMACYJNO-KONSULTACYJNYM UDZIELANE SĄ WYŁĄCZNIE TELEFONICZNIE POD NUMEREM TELEFONU (+48) 22 741 38 10
Punkt Informacyjno-Konsultacyjny w Dzielnicy Praga-Północ m.st. Warszawy
ul. Jagiellońska 60 lok. 90
03-468 Warszawa
tel.: (+48) 22 741 38 10
Celem działalności Punktu Informacyjno-Konsultacyjnego jest:
-
zwiększenie wiedzy i umiejętności mieszkańców m.st. Warszawy w obszarze rozwiązywania problemów związanych z nadmiernym spożywaniem napojów alkoholowych i innych środków odurzających oraz z przemocą w rodzinie,
-
zwiększenie dostępu do informacji w zakresie działalności profilaktycznej i edukacyjnej oraz z obszaru profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych, a także innych uzależnień,
-
zmniejszenie poziomu bezradności osób uzależnionych od alkoholu i innych środków odurzających oraz osób współuzależnionych, będących mieszkańcami m.st. Warszawy.
Punkt Informacyjno-Konsultacyjny prowadzi działalność skierowaną szczególnie do osób:
-
będących w kryzysie,
-
uzależnionych od alkoholu i innych środków odurzających a także członków ich rodzin,
-
doświadczających przemocy,
-
stosujących przemoc.
Potrzebujesz wsparcia w trudnej sytuacji życiowej? Masz problem z alkoholem, narkotykami, podejrzewasz uzależnienie u bliskiej Ci osoby lub jesteś uwikłany w przemoc domową?
Korzystaj z nieodpłatnej pomocy psychospołecznej i prawnej, tel. 22 741 38 10
Zakres porad | Poniedziałki | Wtorki | Środy | Czwartki | Piątki |
---|---|---|---|---|---|
Koordynator | 10.00 - 14.00 | - | - | 10.00 - 14.00 | pierwszy piątek miesiąca 16.00 - 20.00 |
Konsultacje psychologiczne | 10.00 -14.00 | 16.30 - 20.00 | 16.00 - 20.00 | 10.00 -14.00 | ostatni piątek miesiąca 16.00 - 20.00 |
Konsultacje prawne | - | 16.00 - 20.00 | 16.00 - 20.00 | - | 16.00 - 20.00 |
Konsultacje w zakresie uzależnień i przemocy | - | - | 16.00 - 20.00 | - | - |
Konsultacje w zakresie przemocy w rodzinie | - | 16.00 - 20.00 | - | - | 16.00 - 20.00 |
W okresie wakacji PIK działa wg harmonogramu wakacyjnego.
Do zadań Punktu Informacyjno-Konsultacyjnego należy w szczególności:
-
wstępna diagnoza i ocena sytuacji rodzinnej,
-
udzielanie konsultacji i porad psychologicznych, prawnych i socjalnych,
-
motywowanie do podjęcia leczenia oraz kierowanie do specjalistycznych placówek,
-
inicjowanie interwencji w przypadku zdiagnozowania przemocy domowej,
-
prowadzenie w środowisku działań edukacyjno-informacyjnych i motywujących,
-
udostępnianie materiałów edukacyjnych i informacyjnych,
-
stałe aktualizowanie bazy danych o wszelkich formach pomocy,
-
udzielanie informacji telefonicznej,
-
prowadzenie działalności informacyjno-konsultacyjnej dotyczącej spraw związanych z rozwiązywaniem problemów uzależnień i przeciwdziałania przemocy,
-
Punkt Informacyjno-Konsultacyjny nie prowadzi terapii.